ההתפתחויות בשוק הטכנולוגי והכפר הגלובלי הבין לאומי הביאו דפוסי תעשייה חדשים ועמם – נולדו מקצועות חדשים שלא היו קיימים בשנים עברו. הבטחת איכות הינה בין התחומים החשובים והחיוניים ביותר בכל ארגון כיום.
הבטחת איכות הינה צורך שנולד מתוך מציאות עסקית בה מספר עצום של תהליכי ואמצעי ייצור פועלים במקביל על מנת ליצור מוצר או שירות, כאשר הפיקוח על הסנכרון בין התהליכים הללו הופך מורכב ומאתגר מתמיד.
הבטחת איכות מתחלקת לשני תחומים מרכזיים: בדיקות פונקציונליות ולא פונקציונליות. הבדיקות הפונקציונליות מיועדות לוודא כי המערכת מממשת את המטרה לשמה יוצרה ואילו הבדיקות הלא פונקציונליות מתייחסות למאפייני הביצוע של המערכת, כגון אופי התהליכים, קצב העבודה, יעילות המשאבים והשימוש בהם ועוד.
הבטחת איכות ותרגום אנגלי עברי
השפה הינה הכלי המרכזי של בני האדם לתקשר אלו עם אלו. בדיוק כפי שקיימות שפות שונות, גם תחומי תוכן שונים כוללים שפות המייחדות כל תחום באמצעות מונחים מרכזיים, מילות מפתח, מושגי יסוד ועוד. כדי להבטיח שהתוכן המתורגם מותאם לא רק לקהל היעד אלא גם כתוב בשפה המקצועית בתחום תוך שימוש בז'רגון המקובל. על התרגום לכלול את הלינקים הרלוונטיים בין המושגים ובין המשמעויות שלהם באותו תחום תוכן.
העקרונות החשובים בתרגום עברי אנגלי
על מנת להבטיח כי תרגום אפליקציות, תוכנות, תכניות עסקיות, שפה ארגונית, מסמך משפטי, מאמר אקדמי, מסמכים רפואיים מורכבים בתחומים שונים וקמפיינים שיווקיים יועבר לשפת היעד תוך שימוש במונחים הנכונים, יש צורך במספר מיומנויות קריטיות:
- היכרות עם אבני היסוד של שפת המקור
היכרות עם מונחי היסוד של שפת המקור, לרבות המטאפורות המתקשרות אליהם, הערכים שהם מייצגים, ההתפתחויות של מושגים אלו לאורך השנים - כל אלו מבטיחים עבודת תרגום עשירה.
- היכרות עם אבני היסוד של שפת היעד
התרגום המקצועי והיכולת לפנות אל קהל היעד בדיוק בשפה שלו מצריכים הבנה של הניואנסים הקטנים המרכיבים את עולם התוכן. רק היכרות מעמיקה עם דוברי השפה המגיעים מתוך התחום יכולה להפוך תוכן איכותי לתוכן משכנע.
- יכולת יצירת קישורים רלוונטיים והעשרת שפת המקור
העברה משפת המקור לשפת היעד אינה תלויה רק בידיעת שתי השפות באופן שוטף, אלא לא פחות מכך היא מצריכה מערכת אסוציאציות וקישורים עשירה וענפה המאפשרת יצירת תוכן קולח ומגוון, עשיר במילות מפתח רלוונטיות ובעוגנים המקשרים בין המונחים השונים.