קבלו הצעת מחיר

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר מהירה.

Floating Contact
שליחה
עמוד הבית » הבלוג של חבר תרגומים » כיצד ניתן לחדור לשווקים חדשים בעזרת תרגום שיווקי

כיצד ניתן לחדור לשווקים חדשים בעזרת תרגום שיווקי

04.11.2021
מבינים שפה, מבינים תרבות, מבינים אנשים

שפה היא לא רק כלי תקשורת. שפה מעצבת צורת חשיבה. שפה יוצרת תפיסות עולם, מביאה להבנות בין אנשים, מסייעת להגיע להסכמות וחוצה יבשות. יתרה מכך, לשפה יש כוח להכתיב לנו את הפרספקטיבה שלנו על העולם ואת היכולת להביא אותנו לשינוי חשיבתי.

נעם חומסקי, אחד מן הבלשנים הישראליים שזיהה את צורת הפעולה של המוח בהקשר השפתי. על פי התיאוריה של חומסקי, השפה מורכבת ממערכת של כללים ועקרונות היוצרים יחדיו – ייצוג מנטלי במוח האדם.

הכללים של השפה הם אינם אלא חלק ממצב מנטלי, הנוצר על ידי חלקי ה-Mind הבנויים באופן מסוים מנתונים ממופים המוצגים להם. כללי התחביר, הסמנטיקה, המורפולוגיה ולרבות הסימנים שמהוות המילים בשפה – כל אלו יוצרים ייצוג פנימי של העולם.

אז איך חודרים את מעטה הפערים בין השפות? כיצד יוצרים גשר בין שתיים או יותר – שפות שונות, שלכל אחת מהן עולם תוכן ייחודי משלה, היסטוריה משלה, מושגים ייחודיים, רקע אופייני, מקומות ומדדים גיאוגרפיים, מטבעות מקומיים, אתרים מרכזיים באותו אזור/ אותה מדינה – ועוד.

חשיבותה של לוקליזציה

לוקליזציה, במובן הזה, היא בלתי נמנעת. על מנת להגיע אל שווקים חדשים יש צורך בדיבור השפה המקומית, היכרות עם הז'רגון המקומי, פנייה אל קהלי היעד הרלוונטיים בשפה שהם מבינים ולמעשה, להתמצא בשפת היעד ברמת שפת אם.

כל תרגום אחר, ולא משנה כמה שיווקי יהיה אותו תרגום, פשוט יחטא למטרה כי הוא יישמע מעובד, לא טבעי ולא מוכר לתושבי המקום. בין אם קהל היעד שלכם הוא צעירים בני גיל העשרה, הייטקיסטים או מבוגרים בני הגיל השלישי – שימוש במטבעות הלשון המקומיים, היכרות עם ההיסטוריה המקומית של התושבים, עם אירועים משמעותיים באותה מדינה/ באותו אזור – כל אלו הם חיוניים להעברת מסר בתרגום שיווקי בצורה אפקטיבית.

אז איך יוצרים תרגום שיווקי ברמה גבוהה?

שירותי תרגום שיווקי איכותיים ובלתי מתפשרים הם כאלה המבוצעים אך ורק על ידי מתרגם הדובר את שתי השפות, הן את שפת היעד והן את שפת המקור. ואם נדרש תרגום ליותר משפה אחת, אזי נדרש יותר ממתרגם אחד, שכן על המתרגם להיות בעל היכרות עם השפה ברמת שפת אם.

היכרות עם הניואנסים הקטנים, הבנת השפה על בוריה, הבנת מטבעות הלשון המרכיבים אותה והביטויים המוכרים באותה שפה – כל אלו הינם אלמנטים חיוניים בהם משתמשים בחבר תרגומים ליצירת תרגום שיווקי אפקטיבי, שיווק בעל תוצאות.

לקבלת הצעת מחיר מהירה 
עבור שרותי תרגום ולוקליזציה, הקלטה ותמלול